OKKZZ.HR

  • Povećaj slova
  • Resetiraj
  • Smanji slova
Naslovna Bedekovčina
Bedekovčina

Uskoro uspostava e-Trošarina

E-mail Ispis

Tijekom 2014. godine predviđena je uspostava sustava elektroničke razmjene podataka za podnošenje trošarinskih obrazaca i obrazaca posebnih poreza - sustava e-Trošarine.

S time u vezi Ministarstvo financija, Carinska uprava na svojim će internetskim stranicama www.carina.hr objaviti:

- tehničke preduvjete za potrebe elektroničke komunikacije s Carinskom upravom te Pravila uporabe sustava elektroničke razmjene podataka i pružanja usluga elektroničkog poslovanja Carinske uprave (e-Carina), te

- korisničke upute, tehničku dokumentaciju i specifikacije za primjenu i korištenje aplikativnog podsustava e-Trošarine.

Također, Pravilnikom o podnošenju trošarinskih obrazaca i obrazaca posebnih poreza uporabom sustava elektroničke razmjene podataka) detaljnije će se propisati izvješća, porezne prijave, obrasci i podnesci koje trošarinski obveznici, porezni obveznici posebnog poreza na kavu i bezalkoholna pića te posebnog poreza na motorna vozila obvezno podnose uporabom sustava elektroničke razmjene podataka te uvjeti i način ostvarivanja elektroničkog prijenosa podataka i elektroničke komunikacije s Ministarstvom financija, Carinskom upravom.

Trošarinski i porezni obveznici morat će:

- osigurati ispunjenje objavljenih tehničkih preduvjeta za potrebe elektroničke komunikacije s Carinskom upravom,

- poštivati i primjenjivati Pravila uporabe sustava elektroničke razmjene podataka i pružanja usluga elektroničkog poslovanja Carinske uprave (e-Carina), te

- koristiti aplikativni podsustav e-Trošarine sukladno objavljenim korisničkim uputama, tehničkoj dokumentaciji i specifikacijama koje donosi i/ili odobrava Carinska uprava te koje imaju obvezujuću snagu.

Napominjemo da će za primjenu sustava e-Trošarine, trošarinski i porezni obveznik moći:

- koristiti vlastiti sustav elektroničke razmjene podataka kompatibilan s sustavom e-Trošarine te se kao vanjski korisnik povezati sa sustavom e-Carine, aplikativnim podsustavom e-Trošarine na način koji omogućuje razmjenu elektroničkih poruka prema unaprijed prihvaćenom obliku i sadržaju, ili

- koristiti (besplatnu) e-Trošarine web aplikaciju Carinske uprave.

U svakom slučaju trošarinski i porezni obveznik biti će dužan registrirati se kao korisnik sustava e-Carine (korištenjem G2B servisa Carinske uprave) i u tu svrhu odrediti administratora koji Carinskoj upravi elektronički prijavljuje zaposlenike i njihove podatke popunjavanjem odgovarajućih web obrazaca.

Osim toga, važno je voditi računa da će trošarinski i porezni obveznik moći na zakonom predviđen način ovlastiti osobu koja posjeduje kvalificirani certifikat kojim se potvrđuje napredni elektronički potpis (u skladu s odredbama Zakona o elektroničkom potpisu) da u njegovo ime i za njegov račun popunjava i potpisuje naprednim elektroničkim potpisom trošarinske obrasce i obrasce posebnih poreza te njihove ispravke. 

Pri tome će se, dakle, osoba koja je ovlaštena za zastupanje trošarinskih i poreznih obveznika, sukladno poreznim propisima, smatrati korisnikom sustava e-Carina, aplikativnog podsustava e-Trošarine.

Predviđena je fazna dinamika uspostave sustava e-Trošarine, pa tako počevši:

- od  24. veljače 2014. godine započinje uporaba sustava elektroničke razmjene podataka za podnošenje obrasca Z-ORT - Zapisnik o popisu zaliha cigareta s obračunom razlike trošarine (Prilog 33 Pravilnika o trošarinama),

- od 1. rujna 2014. godine započinje uporaba sustava elektroničke razmjene podataka za podnošenje trošarinskih obrazaca i obrazaca posebnih poreza (19 obrazaca sukladno određenjima Pravilnika o podnošenju trošarinskih obrazaca i obrazaca posebnih poreza uporabom sustava elektroničke razmjene podataka),

- od 1. siječnja 2015. godine započinje uporaba sustava elektroničke razmjene podataka za podnošenje obrasca:

PUR - Prijava za upis u registar trošarinskih obveznika (Prilog 14 Pravilnika o trošarinama)

PUR - Prijava za upis u registar obveznika posebnog poreza na kavu i bezalkoholna pića (Prilog 1 Pravilnika o posebnom porezu na kavu i bezalkoholna pića)

Obrazac 7 - Prijava za upis u registar proizvođača i trgovaca motornih vozila (Prilog 7 Pravilnika o posebnom porezu na motorna vozila)

Edukacija gospodarstva biti će provedena tijekom II kvartala 2014. godine, a sve daljnje potrebne informacije biti će dostupne na internetskim stranicama Carinske uprave.

 

Krediti za obrtnike

E-mail Ispis

Hrvatska obrtnička komora                          

   Hrvatski obrtnici imat će i u 2014. mogućnost povoljnijeg kratkoročnog i dugoročnog kreditiranja temeljem ugovora o poslovnoj suradnji koji su potpisali Hrvatska obrtnička komora i Zagrebačka banka.

Članovima HOK-a kratkoročni krediti s povoljnijom kamatnom stopom odobravat će se za financiranje sezonskih poslova kao i ugovorenih poslova za isporuku roba ili usluga te financiranje potreba za obrtnim sredstvima, a dugoročni krediti mogu imati namjenu za financiranje trajnih obrtnih sredstava. Od ove godine uz kredite uz valutnu klauzulu u ponudi je i mogućnost kunskih kredita.

Kratkoročni krediti ugovaraju se na rok otplate do 12 mjeseci, dok je za dugoročne kredite rok otplate do 36 mjeseci uz mogućnost korištenja perioda počeka do 6 mjeseci, koji nije uključen u rok otplate kredita. Naknade za obradu kreditnog zahtjeva iznose 500 kuna jednokratno, dok korisnici paket računa-model Partner za kratkoročne kredite ne plaćaju naknadu, a za dugoročne kredite ostvaruju popust na naknadu u visini od 50%. Korisnici paket računa-model Poduzetnik za kratkoročne kredite ostvaruju popust na naknadu u visini od 50%.

- Zadovoljni smo što će naši članovi u Zagrebačkoj banci dobiti kvalitetnu podršku u iznalaženju još povoljnijih kratkoročnih i dugoročnih izvora financiranja za realizaciju svojih novih poslovnih projekata, kako bi jednostavnije premostili financijske probleme i osigurali razvoj i novo zapošljavanje. Ovim aneksom ugovora nastavlja se višegodišnja uspješna suradnja Hrvatske obrtničke komore i Zagrebačke banke, kao strateškog partnera u sinergijskom programu Obrtnik&partner. Partnerstvo Hrvatske obrtničke komore i Zagrebačke banke dodatno je ojačano i projektom Moj motiv, koji je namijenjen promociji i jačanju konkurentnosti obrtništva te povezivanju obrtnika i dizajnera u stvaranju novih originalnih proizvoda temeljenih na obrtničkoj tradiciji.“, istaknuo je predsjednik Hrvatske obrtničke komore Dragutin Ranogajec.

- Jako nam je drago što i u 2014. nastavljamo uspješnu suradnju s hrvatskim obrtnicima kojima smo uvijek nastojali biti što bolja potpora te odgovarati na njihove potrebe. Uz povoljnije financiranje za razne namjene – od širenja poslovanja do osiguravanja tekuće likvidnosti – obrtnicima se trudimo pomoći i savjetom, pri izradi ključnih dokumenata za realizaciju financiranja kao što su poslovni plan i investicijski elaborat. Također, s obzirom na ekonomsku krizu koja je pogodila i obrtnike, svakom našem klijentu pristupamo individualno kako bismo pokušali naći rješenje za sve one koji su se našli u problemima. Ponosni smo što smo banka kojoj svoje povjerenje svakodnevno daje velik broj naših obrtnika, izjavila je povodom potpisivanja novog ugovora o poslovnoj suradnji članica Uprave Zagrebačke banke Daniela Roguljić Novak.

 

Objavljen natječaj Ministarstva poduzetništva i obrta

E-mail Ispis

Ministarstvo poduzetništva i obrta objavilo je javni poziv na dostavu prijava za projekt iz strukturnih fondova EU pod nazivom Povećanje gospodarske aktivnosti i konkurentnosti malog i srednjeg poduzetništva.

Natječaj je objavljen 23. prosinca, a rok za dostavu projektnih prijava je 21. veljače 2014. godine.

Poduzetnicima će na raspolaganju biti bespovratna sredstva u ukupnom iznosu od 255,7 milijuna kuna (oko 34 milijuna eura), od čega su sredstva EU 31 milijun eura, a Hrvatske 3 milijuna eura. Iznosi pojedinačnih potpora kretat će se od 3,8 milijuna kuna do maksimalnih 26 milijuna kuna, a sufinanciranje je 50 posto ako se radi o srednjem poduzetniku, a 60 posto ako je riječ o malom i mikro poduzetniku.

Potpore su namijenjene poduzećima u sektoru proizvodnje i turizma, a dodjeljivat će se, primjerice, za modernizaciju, izgradnju ili dogradnju poslovnih zgrada, nabavku novih tehnologija i opreme, širenje proizvodnje, a u sektoru turizma u osuvremenjivanje i unapređenje kvalitete smještajnih objekata, modernizaciju, izgradnju, dogradnju smještajnih kapaciteta, itd.

Više informacija na www.minpo.hr.

Upiti za pojašnjenjima Poziva mogu se poslati najkasnije 21 dan prije isteka roka za podnošenje prijava, uz obvezno navođenje broja Poziva, na slijedeće kontakte:
  Adresa elektroničke pošte: Ova e-mail adresa je zaštićena od spam robota, nije vidljiva ako ste isključili JavaScript
Faks: + 385 1 610 64 98

 

Sjednica Skupštine UO Bedekovčina

E-mail Ispis

U srijedu 19.prosinca 2013. godine održana je sjednica Skupštine Udruženja obrtnika Bedekovčina. Na radnom dijelu Skupštine donesene su Odluke o usvajanju rebalansa Financijskog proračuna za 2013. godinu, Programa rada za 2014. godinu i  Financijski proračun za 2014. godinu. Nakon radnog dijela Skupštine, predsjednik Udruženja, g .Darko Ban  uručio je priznanja obrtnicima koji obilježavaju 20 i 35 godina u obrtništvu.
Priznanja za 20 godina kontinuiranog rada obrta dobili su: Stjepan Hrvoj, Antun Babić, Lidija Hudovsky, Zvonko Peršin, Brigita Rogan, Dražen Sedak, Josip Tomaševski i Ivan Vukić,  a  35 godina rada obrta: Vera Ivančir i Ivan Skozrit.

 

 

CD poslovne informacije 2014.g.

E-mail Ispis

Početkom sljedeće godine, HOK planira  izdavanje novog CD-a Poslovne informacije 2014.

Baza proizvodnih i uslužnih obrta Hrvatske obrtničke komore, koja predstavlja sadržaj navedenog CD-a, nudi informacije o ponudi proizvoda i usluga članova HOK-a. Također, navedena baza dostupna je na internetskim stranicama Hrvatske obrtničke komore. Sam sadržaj baze uključuje bazu podataka proizvodnog obrta, gastro ponudu, ali i druge korisne podatke. Namjena CD-a Poslovne informacije, koje Hrvatska obrtnička komora izdaje svake dvije godine je učiniti podatke o hrvatskim obrtnicima dostupnim svim potencijalnim trgovačkim partnerima, kako u široj regiji tako i u Europi. 

 Svi podaci dostupni na CD-u su prevedeni na engleski i njemački. Pretraživanje je moguće po proizvodnom programu, djelatnostima, i svim ostalim upitima.
Baza podataka sadržava sljedeće dostupne podatke o pojedinom obrtu: kontakt podaci (adresa, tel. fax, e-mail), potencijalne mogućnosti obrta (djelatnosti prema katalogu djelatnosti HOK-a, raspoloživa oprema i strojevi, radni prostor), stručne nagrade, certifikati i najvažnije - proizvodni program. Isto tako, u sklopu baze podataka, moguće je pretraživati i bazu gastro ponude tj. različite restorane i njihove ponude, pregled fotografija restorana i sl. Na CD-u su i foto pregledi sa uspješnih nastupa na domaćim i međunarodnim sajmovima.

 CD Poslovne informacije i Baza obrtnika značajan je promotivni medij hrvatskog obrtništva i kao takav distribuira se na svim uglednim međunarodnim i domaćim sajmovima (München, Graz, Zagreb). Međunarodna suradnja Hrvatske obrtničke komore bitna je za otvaranje inozemnih tržišta hrvatskim obrtnicima, a dostupnost ovakve praktične i iscrpne baze podataka važna je u stvaranju novih poslovnih odnosa, ali i omogućavanju uspješnih poslovnih suradnji i na domaćem tržištu.

 Zaključno, svaki obrtnik je u mogućnosti uz svoje podatke u Bazi priložiti i fotografije, čime se dodatno promovira linija proizvoda i proizvodni kapaciteti. Omogućujemo također i besplatno postavljanje kompletne web stranice - s više fotografija, teksta i drugih informacija.

 Novi korisnici za upis u bazu trebaju popunjeni, potpisani i žigosani formular dostaviti na adresu HOK-a: Ilica 49, 10 000 Zagreb. Formular je moguće preuzeti u udruženju obrtnika ili u područnoj obrtničkoj komori, odnosno na internetskim stranicama: www.hok.hr, na dijelu ''Baza obrtnika'', zatim ''Uputstva'' te  ovisno za koji se modul prijavljuje (''Proizvodno zanatstvo'', '' Ugostiteljstvo i turizam'' ili ''Poslovni adresar'') može se preuzeti obrazac u PDF formatu (obrazac vam dostavljamo također i u prilogu). Na navedenim stranicama također se mogu dobiti i sve potrebne upute o samoj bazi podataka, te ostale informacije vezano uz ažuriranje i održavanje baze.

 Za promjenu podataka potrebni su : korisničko ime i lozinka.

 Ako obrtnici do sada nisu osobno mijenjali korisničko ime i lozinku, navedene se podatke mogu saznati :

- u vašem udruženju obrtnika,
- u vašoj područnoj komori
- u Hrvatskoj obrtničkoj komori,

Eventualna pitanja uputite na Ova e-mail adresa je zaštićena od spam robota, nije vidljiva ako ste isključili JavaScript ,

faks 01 48 46 610, tel. 48 06 626, 48 06 632.

Attachments:
Download this file (proizvodno_obrazac.pdf)proizvodno_obrazac.pdf[ ]41 Kb
 


Stranica 10 od 16

Važni linkovi

Baner
Baner
Baner
Baner
Baner
Baner
Baner
Baner
Baner
Baner
Baner
Baner
Baner

Videozapisi - prezentacije obrtničkih zanimanja i tradicijski obrti i vještine

KATALOZI

Baner
Baner
Baner