OKKZZ.HR

  • Povećaj slova
  • Resetiraj
  • Smanji slova

Podsjetnik o obvezi prijave promjene podataka u sustavu fiskalizacije

E-mail Ispis PDF

Vezano uz nove protuepidemijske mjere Vlade Republike Hrvatske  u svrhu sprječavanja širenja zaraze virusom COVID-19 od 26. studenog 2020. godine između ostalog navedena je i odluka o privremenom uređivanju rada i ograničavanju radnog vremena ugostiteljskih objekata i drugih pružatelja ugostiteljskih usluga.

Podsjećamo sve ugostitelje na obveze koje se odnose na promjenu radnog vremena obrta ili privremenu obustavu rada obrta, a proizlaze iz Zakona o fiskalizaciji u prometu gotovinom.

Navedenim Zakonom propisan je novi način dostavljanja podataka o  poslovnim prostorima u sustav fiskalizacije. Naime, svaki obveznik fiskalizacije iz čl. 15. st. 2. Zakona o fiskalizaciji, obvezan je Poreznoj upravi dostaviti podatke o poslovnim prostorima u kojima se obavlja djelatnost. Podatak o poslovnim prostorima treba sadržavati sljedeće podatke:

- OIB
- oznaku poslovnog prostora
- adresu poslovnog prostora
- tip poslovnog prostora
- vrstu djelatnosti koja se obavlja u poslovnom prostoru
- radno vrijeme i radne dane
- datum otvaranja poslovnog prostora
- datum zatvaranja poslovnog prostora
- status poslovnog prostora.

Oznaka poslovnog prostora treba biti označena na jednak način kao što će se navoditi na samom računu u dijelu broja računa – oznaka poslovnog prostora.
Adresa poslovnog prostora dostavlja se putem sustava ePorezna. Kao tip poslovnog prostora navodi se način poslovanja, kao što je internetska trgovina, pokretna trgovina i sl., ako se djelatnost obavlja na terenu ili ako je riječ o povremenim mjestima obavljanja djelatnosti. Vrsta djelatnosti koja se obavlja u poslovnom prostoru dostavlja se prema važećem šifarniku koji sadržava nacionalnu klasifikaciju djelatnosti. Obveznik fiskalizacije dostavlja podatak o datumu zatvaranja poslovnog prostora, ako se poslovni prostor privremeno ili trajno zatvara.

Ako dođe do promjene podataka o poslovnim prostorima koji su dostavljeni u PU, a osobito ako se u nekom poslovnom prostoru djelatnost prestane obavljati ili obveznik fiskalizacije počinje obavljati djelatnost u novom poslovnom prostoru, obveznik fiskalizacije obvezan je na propisani način, prije početka primjene promijenjenih podataka, dostaviti podatke o promjenama.

Podatke o poslovnom prostoru obveznik fiskalizacije koji naplaćuje u gotovini dostavlja po pojedinom poslovnom prostoru. Podaci se potpisuju ispravnim kvalificiranim digitalnim certifikatom te dostavljaju putem ePorezna s početkom obveze fiskalizacije, a prije početka dostave računa. Iznimno, porezni obveznici koji su obveznici fiskalizacije, a koji nemaju obvezu korištenja sustavom ePorezne i nemaju certifikat za pristup ePoreznoj, prijaviti će podatke o poslovnom prostoru službenicima u nadležnoj ispostavi Porezne uprave. Prijava podatka odvijat će se putem obrasca Prijava podataka u sustav fiskalizacije. Riječ je o obveznicima fiskalizacije koji nisu ujedno i obveznici PDV-a.

Ovdje možete preuzeti obrazac prijave podataka i prestanka primjene važenja podataka u sustavu fiskalizacije.

 

Antigen SARS-COV-2 test i Antitjela na SARS-COV-2

E-mail Ispis PDF

Obavještavamo Vas da će zbog izuzetnog interesa građana i pravnih osoba Poliklinika Breyer u suradnji s Gradskim društvom Crvenog križa Krapina odlučili su biti dostupniji i promijeniti radno vrijeme za brzi test Antigen SARS-CoV-2 i test na Antitijela na SARS-CoV-2. Pretraga Antigen SARS-CoV-2 test ima osjetljivost i specifičnost preko 96% i preporuča se osobama koje imaju neke od simptoma. Cijena za građane je 300,00 kn. Brisevi će se uzimati utorkom i četvrtkom u Gradskom društvu Crvenog križa Krapina, Frana Galovića 7d, Krapina, 1 kat – terasa u vremenu od 8.00-10.00 sati. Za testiranje se nije potrebno naručivati. Ponedjeljak, srijeda i petak biti će dodatno dostupni za pravne osobe i sve one kojima je HITNO potreban taj test. Za navedene dane potrebno se naručiti na broj 049/371-141. Nalazi se dobiju istog dana e-mailom ili osobnim dolaskom u Gradsko društvo Crvenog križa Krapina.Pretragom Antitijela na SARS-CoV-2 može se utvrditi prisustvo antitijela na virus koji uzrokuje bolest Covid-19.  Test daje kvantitativni rezultat koji se odnosi na sve tipove antitijela IgG, IgM i IgA. Osjetljivost testa je visoka ukoliko se test radi dovoljno dugo nakon izlaganja virusu. Pretpostavlja se da je najčešće potrebno barem 10 dana nakon pojave simptoma za pojavu antitijela. Cijena za građane je 235,00 kn. Uzorci se uzimaju utorkom i četvrtkom od 10.00-11.00 sati u Gradskom društvu Crvenog križa Krapina, Frana Galovića 7d, Krapina, 1 kat. Za testiranje potrebno se naručiti na broj 049/371-141.

Ažurirano Ponedjeljak, 30 Studeni 2020 11:35
 

Nove Odluke Stožera traju do 21. prosinca

E-mail Ispis PDF

S obzirom na epidemiološku situaciju i mogući prijenos bolesti COVID-19 Stožer civilne zaštite RH donio je Odluku o nužnim epidemiološkim mjerama kojima se ograničavaju okupljanja i uvode nužne epidemiološke mjere i preporuke radi sprječavanja prijenosa bolesti COVID-19 putem okupljanja.

Odluka stupa na snagu 28. studenoga 2020. godine, a nužne epidemiološke mjere određuju se u trajanju do 21. prosinca 2020. godine.

Odluku možete pogledati OVDJE.

Ažurirano Ponedjeljak, 30 Studeni 2020 08:12
 

Na sastanku s ministrima razgovaralo se o ekonomskim mjerama za poslovne subjekte

E-mail Ispis PDF

Predsjednik Hrvatske obrtničke komore Ranogajec ponovio traženja obeštećenja za obrte kojima je rad onemogućen, osim ugostitelja ugrožene sve djelatnosti povezane s tim sektorom, kao i tradicijski obrti i oni koji su u sustavu paušalnog oporezivanja

Danas se u Ministarstvu rada, mirovinskoga sustava, obitelji i socijalne politike razgovaralo o mogućim modelima financijske kompenzacije, a predstavnike poduzetnika primili su ministri Aladrović, Ćorić, Marić te ministrica Brnjac.

Predsjednik Hrvatske obrtničke komore Dragutin Ranogajec istaknuo je kako mjere za očuvanje radnih mjesta nisu dovoljne obrtnicima koji trpe drugi val zabrane rada, a koji uz plaće radnika imaju mnoge druge troškove poput najma, režija, komunalnih davanja i drugo. Dostupnost potpora svima u zabrani rada, brzi i jednostavni krediti za likvidnost te moratorij ovrha i kredita prevenirali bi val otpuštanja i zatvaranje poslovnih subjekata, dok je adekvatno obeštećenje troškova poslovanja  nužno za izbjegavanje trajnih opterećenja za sposobnost oporavka.

Predsjednik Ranogajec naglasio je kako su  zatvaranjem ugostiteljskih objekata također ugrožene i djelatnosti vezane uz taj tržišni sektor, a kako će zbog zabrane gospodarskih sajmova, a samim time i advenata, problema imati i tradicijski obrti, koji u predbožićno vrijeme ostvaruju većinu svojih prihoda. Predsjednik Ranogajec upozorio je kako pri razmatranju olakšavanja poslovanja u dijelu porezne politike i PDV-a, treba razmišljati i o obrtnicima „paušalistima“ koji nisu u sustavu PDV-a  te da i njima treba omogućiti potpore jer je i njihovo poslovanje ugroženo.

Prijedlozi su na stolu, a traži se najbolje rješenje. Pri tome je potrebno uskladiti traženja obrtnika iz ugroženih sektora s mogućnostima proračuna.

Ažurirano Ponedjeljak, 30 Studeni 2020 08:12
 

HOK: obeštećenje obrtnika zbog zatvaranja je imperativ

E-mail Ispis PDF

Hrvatska obrtnička komora smatra kako će Vlada RH biti spremna na kompenzaciju obrtnicima kojima se onemogući rad te traže sastanak kako bi iznijeli svoje prijedloge

Prema jučerašnjim izjavama predstavnika Stožera CZ predložene su strože mjere, koje podrazumijevaju potpuno zatvaranje ili značajnije onemogućavanje rada u određenim sektorima, a naročito u sektoru ugostiteljstva, kojeg je ova izvanredna situacija dovela na rub održivosti.

Hrvatska obrtnička komora svjesna je trenutne situacije uzrokovane koronavirusom, odnosno posljedica koje ima na zdravstveni sustav i na svakodnevni život, no obrtnici su opravdano zabrinuti za svoju budućnost. Trenutne mjere za očuvanje radnih mjesta na žalost nisu dovoljne, jer obrtnici osim plaća radnika imaju mnoge druge troškove poput troškova najma, režija, komunalnih davanja i slično.

U ovim okolnostima određeni segmenti gospodarstva su žrtvovani i trpe značajnu štetu kako bi druge djelatnosti mogle i dalje nesmetano funkcionirati. Kad se donose odluke tko može raditi, a tko ne, smatramo da je nužno ponuditi model kompenzacije barem djelomične izgubljene dobiti i operativnih troškova kako bi se održali na životu poslovni subjekti i radna mjesta.

Hrvatska obrtnička komora traži da Vlada RH u situaciji potpune zabrane rada i u slučaju značajnijeg ograničavanja rada osigura adekvatno obeštećenje troškova poslovanja, a s ciljem očuvanja radnih mjesta, ali što je još važnije, očuvanja poslovnih subjekata u sektorima koji su zatvoreni. Samo na taj način možemo osigurati temelje za nesmetani nastavak rada kada za to budu osigurani uvjeti. Politika obeštećenja subjekata kojima je zabranjen rad pravilo je u gotovo svim zemljama EU koje su posegnule za tako rigoroznim politikama u borbi protiv širenja virusa.

Također, Hrvatska obrtnička komora traži hitan sastanak s Vladom RH i resornim ministarstvima, kako bi kroz dijalog struke i vlasti pronašli najbolje rješenje za poteškoće u poslovanju s kojima se obrtnici suočavaju.

Ažurirano Četvrtak, 26 Studeni 2020 08:05
 


Stranica 8 od 434

Važni linkovi

Baner
Baner
Baner
Baner
Baner
Baner
Baner
Baner
Baner
Baner
Baner
Baner
Baner

Videozapisi - prezentacije obrtničkih zanimanja i tradicijski obrti i vještine

KATALOZI

Baner
Baner
Baner

Tko je online

Trenutno aktivnih Gostiju: 22