OKKZZ.HR

  • Povećaj slova
  • Resetiraj
  • Smanji slova

Odluka o uvođenju posebne organizacije rada za djelatnost trgovine

E-mail Ispis PDF

S obzirom na epidemiološku situaciju i mogući prijenos bolesti COVID-19 Stožer civilne zaštite RH donio je Odluku o uvođenju posebne organizacije rada za djelatnost trgovine koja se obavlja u prodavaonicama i trgovačkim centrima.

Napominjemo da se Odluka odnosi i na trgovine koje se nalaze uz otvorenu šetnicu (tzv. retail parkovi, outlet centri i ostalo).

Odluka stupa na snagu 12. prosinca 2020. godine, a nužne epidemiološke mjere iz ove Odluke određuju se u trajanju do 10. siječnja 2021. godine.

Odluku možete pogledati OVDJE.

Sve Odluke Stožera civilne zaštite RH možete pogledati OVDJE.

 

Ponovno na raspolaganju COVID-19 zajam za obrtna sredstva

E-mail Ispis PDF

Hrvatska agencija za malo gospodarstvo, inovacije i investicije (HAMAG-BICRO) u suradnji s Vladom Republike Hrvatske i Ministarstvom gospodarstva i održivog razvoja, nastavlja s provedbom mjera za pomoć mikro, malim i srednjim poduzetnicima čije poslovanje je ugroženo uslijed epidemije koronavirusa. Poduzetnicima je ponovno na raspolaganju „COVID-19 zajam za obrtna sredstva“, a prijave počinju 9. prosinca 2020. godine u 8.00 sati. Program je financiran iz sredstava Europskog fonda za regionalni razvoj te je osigurano ukupno 1,3 milijarde kuna. Poduzetnici će tako moći zatražiti iznos zajma do 380 tisuća kuna, uz kamatnu stopu od 0,25%. U okviru ovog Financijskog instrumenta HAMAG-BICRO će poduzetnicima izravno odobravati zajmove za obrtna sredstva.

Ažurirano Srijeda, 09 Prosinac 2020 12:56 Više...
 

Nadoknada fiksnih troškova poduzetnicima kojima je obustavljen rad

E-mail Ispis PDF

Poduzetnicima kojima je Odlukom Stožera civilne zaštite Republike Hrvatske od 27. studenoga 2020. godine obustavljen rad (dalje u tekstu: Odluka) nadoknadit će se svi ili dio plaćenih fiksnih troškova za mjesec prosinac 2020. godine.

Pravo na naknadu plaćenih fiksnih troškova ostvaruju poduzetnici kojima je pad prihoda/primitaka u mjesecu prosincu 2020. godine u odnosu na prosinac 2019. godine bio najmanje 60%.

Iznimno, pravo na na​knadu plaćenih fiksnih troškova ostvaruju poduzetnici koji su započeli s radom tijekom 2020. godine kojima je pad prihoda/primitaka  u mjesecu prosincu 2020. godine u odnosu na studeni 2020. godine bio najmanje 60%.

Poduzetnicima s ostvarenim padom prihoda/primitaka od 60% do 90% nadoknadit će se iznos plaćenih fiksnih troškova poslovanja razmjerno padu prihoda/primitka, a onima koji su imali pad prihoda/primitaka iznad 90% nadoknadit će se plaćeni fiksni troškovi poslovanja u cijelosti.

Poduzetnicima u sustavu poreza na dodanu vrijednost priznaju se troškovi bez poreza na dodanu vrijednost.

Pravo na nadoknadu plaćenih fiksnih troškova ne mogu ostvariti poduzetnici za poslovni prostor u kojem nisu obavljali djelatnost u mjesecu studenom 2020. godine.

Pod fiksnim troškovima podrazumijevaju se:

  • mjesečni trošak najma, zakupa odnosno koncesijske naknade poslovnog prostora u kojem se obavlja djelatnost,
  • trošak obvezne pričuve,
  • mjesečni trošak električne energije, vode uz pripadajuće naknade, plin, troškovi vezani uz korištenje toplinarske mreže i odvoz komunalnog otpada,
  • trošak komunalne naknade,
  • mjesečni trošak direktne spomeničke rente,
  • mjesečna pristojba HRT-a, mjesečna naknada za javno korištenje glazbe, mjesečna pretplata na dnevne, tjedne i mjesečne tiskovine,
  • mjesečni trošak interneta i fiksne telefonske linije,
  • mjesečni trošak usluge knjigovodstvenog servisa i
  • 1/12 iznosa godišnje naknade za priređivanje igara na sreću u casinima, na automatima i igre klađenja,  izuzev godišnje naknade za internet klađenja i internet casina.

Nadoknada svih ili dijela plaćenih fiksnih troškova primjenjuje se na poduzetnike iz Odluke navedene u točki 1. stavak 1. ove Upute, kojima je:

- obustavljen rad ugostiteljskih objekata i pružanja ugostiteljskih usluga na poljoprivrednim gospodarstvima, osim za ugostiteljske objekte iz skupine „Hoteli“, „Kampovi“ i vrste Učenički ili Studenski dom ili Akademis iz skupine „Ostali ugostiteljski objekti za smještaj“, a koji smiju usluživati samo goste koji u njima koriste uslugu smještaja odnosno učenike ili studente

  • obustavljen rad casina, automat klubova i uplatnih mjesta za klađenje
  • obustavljen rad teretana, fitnes centara te sportskih i rekreacijskih centara
  • obustavljeno održavanje dječjih i drugih radionica te organiziranje plesnih škola
  • obustavljen rad školama stranih jezika osim obavljanja djelatnosti on-line ili na drugi način za održavanje kontakata na daljinu.

Iznimno, pravo na nadoknadu svih ili dijela plaćenih fiksnih troškova primjenjuje se na poduzetnike kojima je obustavljen rad ugostiteljskih objekata i u slučaju kada u skladu s Odlukom obavljaju dozvoljeni rad pripreme i dostave hrane i pića.

Zahtjev za nadoknadu dijela ili svih plaćenih fiksnih troškova u sklopu mjere Potpore za očuvanje radnih mjesta u djelatnostima pogođenim Koronavirusom (COVID-19) (u daljnjem tekstu: Zahtjev) poduzetnici podnose Ministarstvu financija, Poreznoj upravi.

Popunjen Zahtjev podnosi se nadležnoj ispostavi Porezne uprave putem sustava ePorezna najkasnije do 15. veljače 2021. Iznimno, poduzetnici koji nisu korisnici ePorezne dostavljaju popunjen Zahtjev korištenjem servisa Porezne uprave  „Pišite nam“.

U Zahtjevu obvezno se popunjavaju polja 1. Podaci o podnositelju zahtjeva, 2. Sadržaj zahtjeva, te 3. Činjenice za odlučivanje po zahtjevu.

Po odobrenju Zahtjeva, Ministarstvo financija, Porezna uprava će dostaviti elektroničkim putem Hrvatskom zavodu za zapošljavanje obavijest o statusu Zahtjeva i visini odobrenih plaćenih fiksnih troškova po poduzetniku.

Hrvatski zavod za zapošljavanje će izvršiti isplatu odobrenih plaćenih fiksnih troškova na naznačeni račun u Zahtjevu.

Zahtjev možete preuzeti na https://www.hok.hr

Ažurirano Srijeda, 09 Prosinac 2020 08:27
 

Objavljeni natječaji za mjeru Informiranje i Promidžba iz Vinske omotnice

E-mail Ispis PDF

Agencija za plaćanja u poljoprivredi, ribarstvu i ruralnom razvoju objavila je natječaj za mjeru Informiranje u državama članicama i mjeru Promidžba vina na tržištima trećih zemalja iz Nacionalnog programa pomoći sektoru vina 2019. – 2023.

Korisnici mjere Promidžba i Informiranje su:

  • stručne organizacije uključene u sektor vina, organizacije proizvođača vina, udruženja organizacija proizvođača vina, privremena ili stalna udruženja dvaju ili više proizvođača, sektorske organizacije uključene u sektor vina, javna tijela utemeljena zakonom koja predstavljaju proizvođače vina, osim korisnika Državnog proračuna, privatna poduzeća (fizičke ili pravne osobe) registrirana za proizvodnju vina,
  • privatna poduzeća (fizičke ili pravne osobe) registrirana za proizvodnju vina prihvatljivi su korisnici samo u mjeri Promidžba.

Javno tijelo ne smije biti jedini korisnik potpore u mjeri Informiranje.

Prihvatljivi troškovi  za mjeru Promidžba su:

  • objavljivanje reklama u medijima (tisak, televizija, radio, internet, društvene mreže)
  • ulaganja u odnose s javnošću, promociju i marketing, uključujući organizaciju informativnih putovanja u Hrvatsku, promociju imidža Hrvatske, promotivne prodaje
  • ulaganja u izradu i distribuciju promotivnih materijala za tržišta trećih zemalja
  • ulaganja u sudjelovanje na sajmovima i drugim događanjima na tržištima trećih zemalja te
  • administrativni troškovi i troškovi osoblja korisnika.

Natječaj i obrasci potrebni za prijavu mjere Promidžba dostupni su ovdje.

Ažurirano Srijeda, 09 Prosinac 2020 08:08 Više...
 

HOK je već upozoravao kako će zatvaranje određenih gospodarskih subjekata

E-mail Ispis PDF

HOK je već upozoravao kako će zatvaranje određenih gospodarskih subjekata imati nepovoljan učinak i na sve sektore i djelatnosti povezane s njima, stoga smatra da je njihovo uključivanje u mjere ispravno

Na sjednici Upravnog vijeća Hrvatskog zavoda za zapošljavanje (HZZ) u mjere za očuvanje radnih mjesta osim gospodarskih subjekata kojima je onemogućen rad odlukom Stožera, ušli su i sektori i djelatnosti koji su s njima poslovno povezani, a koji imaju pad prihoda najmanje 40 posto.

Na sastanku održanom početkom tjedna u Ministarstvu rada, mirovinskoga sustava, obitelji i socijalne politike, predsjednik HOK-a Dragutin Ranogajec, skrenuo je pozornost ministrima na problem tradicijskih obrta koji bi također trebali biti obuhvaćeni ekonomskim mjerama obzirom da je istima onemogućen rad zabranom održavanja gospodarskih sajmova tj. advenata te naglasio kako u obzir treba uzeti i sve one koji se oslanjaju na ugostiteljsku djelatnost i su im prihodi znatno smanjeni zbog odluke o zabrani rada.

„Zatvaranjem jedne djelatnosti nanosi se šteta i svima onima koji su s tom djelatnosti direktno povezani, a to je cijeli niz obrtnika proizvođača i dobavljača koji ostaju bez prodajnog i distribucijskog kanala Iako oni formalno nisu zatvoreni, osjećaju direktan problem  zatvaranja i ostaju bez znatnog dijela planiranog prihoda. Njihovo uključivanje u mjere ispravna je odluka, jer se tako čuvaju radna mjesta. Mali obrtnici ovu krizu ne mogu prebroditi bez pomoći države i izražavam zadovoljstvo što je u tom dijelu nadležno ministarstvo uvažilo naše prijedloge.“, rekao je Dragutin Ranogajec, predsjednik HOK-a.

Ažurirano Ponedjeljak, 07 Prosinac 2020 09:45
 


Stranica 6 od 434

Važni linkovi

Baner
Baner
Baner
Baner
Baner
Baner
Baner
Baner
Baner
Baner
Baner
Baner
Baner

Videozapisi - prezentacije obrtničkih zanimanja i tradicijski obrti i vještine

KATALOZI

Baner
Baner
Baner

Tko je online

Trenutno aktivnih Gostiju: 11